13 Şubat 2013 Çarşamba

Ergenlik döneminde çocuğa yaklaşım

Ergenlikte ailelerin çocuklara yaklaşımı çok önemli.Ailelerin çocuklarıyla sağlıklı iletişim kurmaları yakınlaşmalarına sebep olurken,sağlıksız iletişim birbirlerinden uzaklaşmalarına,iletişimin kopmasına sebep olur.Ergenlere yaklaşırken ben dili kullanılması gerektiği,sen dili kullanılmaması söylenir.
Peki bu ben dili ve sen dili nedir?
Ben dili ilişkiyi güçlendirir, olumlu etkiye sahiptir.Sen dili ise ilişkiyi zorlaştırmaktan başka işe yaramaz.Her şeyi daha kötü hale getirir.Ben diline bir örnek verecek olursak ;Maddi durumunuz iyi değil ve çocuğunuz sizden sürekli harçlık istiyor,arkadaşlarıyla vakit geçirip,gezmek istiyor.Annesi olarak sizde de para yok.
Bu durumda nasıl tepki verirsiniz?
-Sen ne biçim bir çocuk oldun,para mı var bende,halimizi görmüyor musun gibi yaklaşımlar sen dilidir ve direk suçlayıcıdır.Direk karşı taraf suçludur.Bu dil yani sen dili işinizi zorlaştırır.Siz bu cümleleri kurunca ergen daha da hırçınlaşır.Onun için ergenlik dönemi daha da stresli hale gelir.Saldırgan davranışlar gösterebilir.Bir de ben diline bakalım.
-Biliyorum,sen gençsin,arkadaşlarınla gezmek,para harcamak istiyorsun.Haklısın da ama maddi durumumuz bu şekilde.Sana para veremediğim için bende çok üzgünüm.Sana para vermeyi çok isterim.Ama inan bana bu durum beni de çok üzüyor.Şeklinde kurulan cümleler ise ilişkinin güçlendirecektir.Ben dili budur karşındakini suçlamak yerine kendi duygularını ifade etmektir.Ergenle bu şekilde konuşulursa ergen bu durumu anlayışla karşılayıp,size yakınlaşacaktır.
Unutmayın ergenlik ruhsal dalgalanmaların olduğu bir dönemdir ve yaklaşımınız çok önemlidir.Ben dilini kullanmak hem sizin hemde çocuğunuzun yararına olacaktır.Bu yaşamımızda da böyledir. ben dili insanlar arasında iletişimi güçlendirirken,sen dili zorlaştırır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder